Cookiebeleid
Deze website maakt gebruik van cookies. Om meer te vernemen over het gebruik van deze cookies, klik hier. Als u verder surft, geeft u Medical Diet Center toelating om deze cookies te gebruiken. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website.

MDC dieet

Programma's MDC diet 2 en 3

Deze programma's combineren evenwichtige voeding met eiwitrijke tussendoortjes rond 10u en 16u.

Het voedingsschema van dit programma is opgebouwd uit 3 hoofdmaaltijden (zonder zetmeelproducten, rijst, pasta, aardappelen, ...) en 2 tot 3 eiwitrijke porties als tussendoortjes. Deze eiwitporties moeten van hoge kwaliteit zijn om de spiermassa maximaal te beschermen.

Bij iedere opvolgconsultatie wordt het gewicht en de motivatie van de patiënt gecontroleerd. Als alles goed is verlopen kunnen we steeds meer gluciden in uw voedingsschema integreren. Eenmaal het streefgewicht is bereikt start het stabiliseren.

Zonder programma's 2 en 3 is het onmogelijk op lange termijn te stabiliseren.

Vooruitgang van het programma:

  • Geleidelijk aan wordt uw silhouet verfijnder en mag u nieuwe voedingsbronnen (brood, fruit, bepaalde groenten, zetmeelrijke producten) in uw eetgewoontes integreren, terwijl u nog steeds gewicht verliest;
  • Het is fundamenteel dat u opnieuw leert eten. Overgewicht is meestal te wijten aan slechte eetgewoontes. Ons team leert u langzaamaan wat wel en niet kan voor uw lichaam. Geleidelijk aan leren we u alles;
  • Afhankelijk van uw vooruitgang zal de arts tijdens uw opvolgconsultatie beslissen of u al dan niet van fase mag veranderen. Misschien worden er lichte wijzigingen aangebracht aan uw huidige fase. Het is mogelijk dat u enkele dagen terug moet naar een vorige fase om uw metabolisme te heractiveren;
  • Volg de instructies nauwkeurig op. Nieuwe voedingsbronnen mogen enkel geleidelijk aan en mits akkoord van de arts worden geïntegreerd. Als u zondigt zonder dat ons team hiermee rekening kan houden kan dit ten koste van uw vooruitgang gaan. Praat met de arts. Praat met de diëtistes. Het dieet is geen straf. U moet enkel leren omgaan met nieuwe regels en gewoontes;
  • De kunst van deze fases is leren omgaan met extraatjes en verleidingen. In ons sociale leven worden we voortdurend verleid onder vrienden, familie of collega's tot het eten van "slechte" dingen. U wilt natuurijk niet vervelend of kieskeurig overkomen. Kies voor de optie die het minst schadelijk is voor uw dieet. Maak een intelligente keuze;
  • Aarzel nooit om met ons te praten. De diëtistes en de arts zijn er voor u.

Waarom kiezen voor een van deze programma's i.p.v. MDC diet 1 of een klassiek programma?

De MDC diet 1, 2 en 3 programma's zijn gecreëerd om snel en correct vetmassa te verbranden. Op voorwaarde dat ze tot op de letter worden gevolgd. De geringste zonde in MDC 1 blokkeert uw dieet voor drie dagen. Ook in 2 en 3 zal een uitzondering zich wreken. Een klassiek dieet is soepeler en laat meer voedingsmiddelen toe maar levert ook een trager resultaat. Jammer genoeg gaat dit vaak gepaard met een spiermassaverlies van 25 tot 30%. Geen enkel klassiek programma beschermt uw spiermassa. Uw voedingsplan moet worden samengesteld door een diëtiste, samen met u.

Vaak worden programma's MDC diet 2 en 3 als startprogramma gekozen door patiënten die slechts 5kg vetmassa wensen te verliezen of door patiënten die zelf aanhalen dat ze weinig karakter hebben.

Hoe dan ook respecteren wij uw keuze. Zelfs al verkiest u een klassiek programma dat arm is aan eiwitten, dan staan wij u graag bij. Op deze manier kunnen wij u alsnog medisch monitoren. Uw resultaat zal wel veel trager worden behaald.